Powered By Blogger

torsdag 26 december 2013

Julen över

Tänk idag är det annandag jul och nu är denna julen över. Det är ju inte klokt. Men vi har haft en underbar jul, trots att jag är sjukskriven än för min lunginflammation. På julaftonsmorgon följde vi med till Kvillgården och hade grötfrukost med Sonja,(Görgens mormor). På eftemiddagen kom det en tomte hit hem och Simon tom hjälpte Tomte och satt i Tomtens knä. Efter Kalla åkte vi hem till svärmor och åt hennes goda julmat. Sen kom ju tomten där med. Så Simon har fått så mycket fint, ja det har vi alla fått. Min svärmor hade köpt Per Morbergs bok som kom ut nu i jul, för jag hade sagt jag ville ha den och sen ett smideshjärta med vit och röd glaskupa för värmeljus. Sen så mycket annat fint har vi fått. Idag sitter jag här och löser korsord :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar